michigan på nya äventyr i lilla axvall


torsdagen den 12 maj 2010

jag var som vanligt i stallet idag, var precis påväg att börja sadla Michigan så ringer min mobil, "jag har dött" säger någon, sen hör jag att de är Sabina, som säger "Sarah har dött" Sarah som var Sabinas häst innan hon avlivades av ridskolan, jag säger "skojar du med mig?" då börjar Sabina gråta o de gör att jag också känner för att gråta, hon undrar vart jag är någonstans och jag säger att hon kan komma upp till stallet om hon vill, så blir det och jag rider ner längs grusvägen för att möta henne. När jag är framme vid vägen vinkar jag till henne från andra sidan 49;an. Hon cyklar över vägen, och av någon anledning rider vi och cyklar till axvall, först hoppar vi över lite stockar i skogen, efter det besöker vi mitt hem, Sanja tar kort på oss och sen rider vi till Sabina istället, vi tar in Sabinas hästar och Michigan får låna grimma, täcke och en box att stå i, han smaskar på lite hö medans vi går in till Sabina och äter varma scones, efter det sadlar vi Michigan och Sabina får rida honom tillbaka till skålltorp.
Michigan har uppskattat vårat lilla äventyr, och fler sådana äventyr kommer !


Kommentarer
erica

Tycker det är så roligt att Michigan har fått ha det så roligt de sista nu i och med att han stått på ridskolan så länge :) kul å se honom lite med, jag brukade rida honom och Chevrolet heeela tiden. :) Fin blogg du har förresten!



Blogg: http://dunderhonung.blogg.se/
2010-09-29 @ 09:51:51




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback